Proyectos Internacionales

 

Los proyectos educativos los hemos realizado en el ámbito de Latinoamerica en el contexto del proyecto OLPC (One Laptop per Child - Una Computadora por Niño) en los siguientes paises: Uruguay, Argentina, Paraguay, Perú y Méjico.

 

También hemos colaborado con los Ministerios de Educación de la República Dominicana y de la República de Colombia en el proyecto Pensamiento Computacional.

Además colaboramos en el proyecto europeo IRNet (International Research Network for study and development of new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences) con Eugenia Smyrnova-Trybulska
University of Silesia in Katowice · Faculty of Ethnology and Educational Science.

República Dominicana Pensamiento Computacional

 

Este proyecto se ha realizado durante el cursos 2015-16 y curso 2016-17. Se trata de una solución innovadora para Introducción del Pensamiento Computacional en las escuelas de RD con la colaboración del Ministerio de Educación de la República Dominicana (MINERD) a través de la Dirección General de Informática Educativa.

República de Colombia
Pensamiento Computacional

 

Este proyecto se ha desarrollado en el curso 2016-17. Se trata de una solución innovadora para Introducción del Pensamiento Computacional en las escuelas de Colombia con la colaboración RENATA y el Ministerio TIC.

PC-01: Introducción al Pensamiento Computacional

IRNet European Project

 

The integration of Information and Communication Technologies in Higher Education just started by allowing students and teachers to interact via Web-based Electronic Support Systems. However, a much wider impact of ICT has been signaled and demonstrated in the underlying European IRNet Project. Its consortium from Eastern- and Western European countries and Australia illustrates that international student exchange, Massive Open Online Courses (MOOCs) and enabling mutual learning among teachers and university policy makers is needed further and also needs strategic investments in order to climb on the ladder of benchmarking and thus to attract the better students. The chapters in the book before you show that building internationally intertwined consortia is no longer a cosmetic aspect; it has become a vital attractor for students and staff with higher ambitions.